dilluns, 23 de març del 2015

Tot va molt ràpid

A Barcelona va haver-hi un nou congrés de comunicacions telefòniques i resulta que els telèfons mòbils actuals ja han quedat superats pels nous. Estic d'acord que els enginyers vagin imaginant, dissenyant, i construint prototips nous, però els usuaris com jo ens trobem que encara hem d'acabar de dominar el mòbil vell i ja ens surt un de nou amb totes les complicacions que porta. I hem fa sentir vergonya davant del món informatitzat d'avui dia, per un costat la inexperiència i per l'altra costat portar un mòbil que es considera ja obsolet quan encara no fa ni un any que el tinc i el preu que va costar.
Personalment crec que hi ha una sobrevaloració del món de les TIC's, quina importància té que els nous mòbils tinguin un segon de velocitat més ràpida, que puguin emmagatzemar més coses, que tinguin més aplicacions, etc. Arribarem un moment que no caldrà sortir de casa tot es farà per mòbil, i llavors cadascú de nosaltres serem autodirigits pels nostres mòbils com si fóssim uns robots. 
Podrem parlar amb tothom, sigui d'on sigui i de la llengua que sigui, però trobarem a faltar els petits matisos sensorials i emotius que ens donen un plus de sentit la nostra vida.  
 .
  


2 comentaris:

  1. M'ha cridat l'atenció el teu toc d'atenció cap els "petits matisos sensorials i emotius" que estem perdent. Si, és preocupant, ens estem tornant massa asèptics. El debat i el repte serà establir fins on hem d'arribar...

    ResponElimina
  2. jo intento que les tecnologies no m'ocupin ni el 50% de la meva capacitat mental, m'agrada més la imperfecció humana que la perfecció tecnològica. Una cosa tant perfecta a la llarga és avorrida perquè tota perfecció té un mateix fi, en canvi la imperfecció és la mare de totes les variacions que puguin haver i per culpa de la imperfecció neix la hipertextualizació. Però de totes maneres benvingut el món hipertextual, però mantenint-lo a una distància que no em molesti la meva zona intima privada.

    ResponElimina