Avantatges i desavantatges dels sistema
hipertextual en la educació
Avantatges:
1. La possibilitat que ofereixen per facilitar a l’alumne que es
converteixi en un processador actiu i constructor del seu coneixement, en
funció dels seus interessos i domini de coneixements i habilitats prèvies sobre
les temàtiques.
2. Trencar una concepció de reciprocitat l'educació, on la informació es
troba dipositada en un dels actors de l’acte educacional, el professor, i la
funció bàsica d'un altre actor, l'alumne, la de aprendre l’ensenyament, de la
forma el més fidelment possible al model mitjançant el qual se li ha presentat.
3. La creació d'entorns més rics des d'una perspectiva semiològica, en els
quals els subjectes poden comprendre i interaccionar amb la informació, en
funció de diversos sistemes simbòlics utilitzats i seleccionar el que
considerin més oportú a les seves necessitats.
4. I finalment,
assumir que l'aprenentatge no és percebut com un procés memorístic, sinó més
aviat com un procés associatiu.
Desavantatges:
1. Perdre, ja que
no segueix una estructura lineal.
2. Tenir dificultats per aconseguir un resum, per la quantitat d’informació
que disposa i seleccionar les més interessants.
3. Tenir problemes per localitzar informació específica, ja que el coneixement
base pot arribar a no estar ben estructurat, tant des d'un punt de vista
tècnic, com científic o didàctic.
4. Passejar a través del coneixement base d'una manera desmotivada
ineficient.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada