divendres, 24 d’abril del 2015

Avantatges i desavantatges dels sistema hipertextual en la educació

Avantatges:
1. La possibilitat que ofereixen per facilitar a l’alumne que es converteixi en un processador actiu i constructor del seu coneixement, en funció dels seus interessos i domini de coneixements i habilitats prèvies sobre les temàtiques.

2. Trencar una concepció de reciprocitat l'educació, on la informació es troba dipositada en un dels actors de l’acte educacional, el professor, i la funció bàsica d'un altre actor, l'alumne, la de aprendre l’ensenyament, de la forma el més fidelment possible al model mitjançant el qual se li ha presentat.

3. La creació d'entorns més rics des d'una perspectiva semiològica, en els quals els subjectes poden comprendre i interaccionar amb la informació, en funció de diversos sistemes simbòlics utilitzats i seleccionar el que considerin més oportú a les seves necessitats.

4. I finalment, assumir que l'aprenentatge no és percebut com un procés memorístic, sinó més aviat com un procés associatiu.

Desavantatges:
1. Perdre, ja que no segueix una estructura lineal.

2. Tenir dificultats per aconseguir un resum, per la quantitat d’informació que disposa i seleccionar les més interessants.

3. Tenir problemes per localitzar informació específica, ja que el coneixement base pot arribar a no estar ben estructurat, tant des d'un punt de vista tècnic, com científic o didàctic.


4. Passejar a través del coneixement base d'una manera desmotivada ineficient.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada