divendres, 24 d’abril del 2015

La societat de hiperconsum segle XXI

En el segle XXI també hi hagut un canvi important en la societat de consum degut a la globalització dels processos de producció i la integració de les xarxes de comerç que han afavorit el desenvolupament d’una nova economia de mercat global, on el consum és el principal responsable d’aquest desenvolupament.  Hem passat d’una societat de consum de masses del segle XX a una societat de hiperconsum del segle XXI dirigides per les economies de la informació i la comunicació.

El nou capitalisme del segle XXI funciona amb l’estimulació constant de la demanda, la comercialització i la multiplicació de les necessitats dels consumidors. Això ha permès l creació d’una nova societat basada en la ostentació de bens socials i materials, que ha transformat els hàbits de consum i els estils de vida que hi havia en el segle XX. La nova societat ha portat noves maneres de fer relacions socials (internet, whasaps, facebook, blogs, etc), formes de pensar (més enfocades al paradigma hipertextual) i els valors de la societat moderna.  

En el segle XX, el consum de masses estava estretament relacionat al desenvolupament industrial, a la classe social de les famílies i al benestar material. I ara, el segle XXI, l’hiperconsum té poc a veure amb això. Ha deixat de ser un element simplement material, per a convertir-se en un factor de benestar personal i harmonia interior. Han emergit noves formes de consum individualista que van molt més enllà de la classe i l’estatus social. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada