La societat de hiperconsum segle XXI
En el segle XXI també hi hagut un canvi important en la societat de consum
degut a la globalització dels processos de producció i la integració de les xarxes
de comerç que han afavorit el desenvolupament d’una nova economia de mercat
global, on el consum és el principal responsable d’aquest desenvolupament. Hem passat d’una societat de consum de masses
del segle XX a una societat de hiperconsum del segle XXI dirigides per les
economies de la informació i la comunicació.
El nou capitalisme del segle XXI funciona amb l’estimulació constant de la
demanda, la comercialització i la multiplicació de les necessitats dels consumidors.
Això ha permès l creació d’una nova societat basada en la ostentació de bens
socials i materials, que ha transformat els hàbits de consum i els estils de
vida que hi havia en el segle XX. La nova societat ha portat noves maneres de
fer relacions socials (internet, whasaps, facebook, blogs, etc), formes de
pensar (més enfocades al paradigma hipertextual) i els valors de la societat
moderna.
En el segle XX, el consum de masses estava estretament relacionat al
desenvolupament industrial, a la classe social de les famílies i al benestar
material. I ara, el segle XXI, l’hiperconsum té poc a veure amb això. Ha deixat
de ser un element simplement material, per a convertir-se en un factor de
benestar personal i harmonia interior. Han emergit noves formes de consum
individualista que van molt més enllà de la classe i l’estatus social.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada